Dieta dla serca

Jeżeli masz problemy z odpornością, albo z układem krążenia, albo borykasz się z jakimiś innymi problemami zdrowotnymi związanymi z sercem, to nie musisz zaraz uciekać się do sposobów konwencjonalnych. Nawet nie wiesz, ile może zdziałać naprawdę dobra dieta. Najlepiej, jeżeli będzie ona zbilansowana i dostosowana do określonej pory roku, wtedy masz większe szanse, że przyniesie pożądane rezultaty.

Dieta jesienna może stanowić wsparcie dla tradycyjnych środków, które wspomagają naszą walkę z jesiennym zmęczeniem, oraz skutecznie pomogą organizmowi zwalczyć pierwsze objawy przesilenia w okresie jesiennym. W takiej diecie nie powinno zabraknąć czosnku, który uważany jest również za skuteczny środek w profilaktyce chorób układu krążenia i serca, oraz wykazuje korzystne działanie na obniżenie poziomu złego cholesterolu we krwi. Ważnym sprzymierzeńcem w naszej diecie może okazać się miód, który wpływa korzystnie na nasz układ odpornościowy. Dzięki swoim składnikom aktywnym poprawia również wydolność serca i pomaga obniżyć ciśnienie krwi.

W diecie zimowej, chodzi o to, by obniżyć ryzyko związane z chorobami serca, a podwyższone przez dodatkowe kilogramy, których nabywamy w porze zimowej. Ponieważ jest zimno, to chętniej sięgamy po dania bardziej tłuste i bardziej kaloryczne. Niestety, nie jest to zdrowe dla naszego serca. Powinniśmy unikać również potraw smażonych (szczególnie w wysokim tłuszczu), a przerzucić się na te gotowane. Ważne jest również spożywanie odpowiedniej porcji warzyw, owoców, przetworów i soków owocowych, które są bogatym źródłem witamin i minerałów. W zimowej diecie powinny królować jabłka, które zawierają dużą ilość błonnika, co sprawia, że nasz organizm lepiej trawi, ale również magnez i potas, które wpływają na dobrą pracę serca. Kolejnym składnikiem zbilansowanej diety zimowej są orzechy i migdały. Dostarczą one organizmowi potrzebnej energii, pomogą obniżyć poziom złego cholesterolu we krwi oraz wpłyną na uniknięcie choroby niedokrwiennej serca.

Warto rozpocząć wiosnę od przejścia na zdrową dietę. Dzięki temu, że młode wiosenne warzywa zawierają duże ilości potasu i magnezu, wpływają dobroczynnie na prace serca i cały układ krwionośny. Dlatego warto, aby na naszych talerzach zakrólowała zielona sałata, która jest bogata w żelazo, cynk, fosfor, jod i karoten, a także wiele, wiele innych, jak również rzodkiewka, która jest poleca szczególnie osobom cierpiącym na niedokrwistość. Zawiera również spore ilości potasu i magnezu.

Lato, to sam środek sezonu owocowego. Warto zatem skorzystać z tego bogactwa, które daje nam natura. Latem w diecie nie powinno zabraknąć owoców cytrusowych, które zawierają pektyny, i przeciwdziałają chorobie miażdżycowej, oraz wspomagają budowę naczyń krwionośnych. Ich sprzymierzeńcem niech staną się jagody, które zawierają przeciwutleniacze, a także prowadza walkę z wolnymi rodnikami, które wpływają na powstawanie chorób serca, zawału czy miażdżycy.

No votes yet.
Please wait...

Be the first to comment on "Dieta dla serca"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*